Vårt kök

Vi serverar en varierad, god och näringsriktig mat varje dag och skapar vår matsedel enligt Haninge kommuns riktlinjer. Detta säkrar vår kvalité.

Nybakat färskt bröd Foto: Created by Freepik
Barn med specialkost serveras alltid något liknande.

Allt onödigt socker som exempelvis pulversoppor, pulverkrämer, juice och O'boy serveras begränsat och efter kommunens riktlinjer. Köken gör sina egna krämer av frukt och bär och är mycket försiktiga med socker då.

Ekologiskt och kravmärkt

Yoghurt och fil köps endast naturella och ekologiska och serveras med bär eller olika sorters flingor eller hemgjord müsli. Brödet bakar vi själva liksom all mat lagas från grunden (med några få undantag) med så mycket ekologiska och kravmärkta produkter som möjligt.

Matsedeln

Förskolan Tjäderns matsedel

Skolmaten.se
Skolmaten tillhandahåller en kostnadsfri webbplats och app där du kan se matsedlar för de flesta skolors restauranger. Appen heter Skolmaten och kan laddas ner till iPhone och Androidtelefoner.

Mer om skolmaten.se och deras app

Kökets instagramsida

Senast uppdaterad: 20 augusti 2018