Vår förskola

Tjäderns förskola har sex avdelningar med barn i åldern 1–5 år. Förskolan är uppdelad i yngre och äldre barn. Förskolan har närhet till både parker och skog.

Barn leker utomhus. Barn leker utomhus. Foto: Claudia Fried

Vi arbetar projekterande både ute och inne och utnyttjar närheten till både parker och skogen genom att göra kortare utflykter. På förskolan arbetar vi mycket med återbruk och besöker förskolornas hållbarhetscenter Kremima för att hitta material som utmanar vår och barnens kreativitet och fantasi. Vi arbetar kontinuerligt för att skapa miljöer som är utforskande och utmanande. Barnen är delaktiga i detta arbete. Vi tror på att vi tillsammans bygger starka barn.

Om ditt barn får ett syskon har barnet rätt att under en omställelsetid på en månad vara kvar på förskolan i samma omfattning som tidigare. Därefter har barnet rätt att vara på förskolan 30 timmar i veckan. Detta gäller även för de som är arbetslösa.

De alternativ som finns är:

1. 8,00-15,30 måndag-torsdag, fredagar ledig
2. 9,00-15,00 varje dag